حوزه حمل‌و‌نقل

 

سامانه پایش سلامت محصولات کشاورزی با هوش مصنوعی و ۱۴ محصول دیگر حوزه حمل‌و‌نقل توسط سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، رونمایی شدند.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری مهر، ۱۵ محصول حوزه حمل‌و‌نقل در خانه نوآوری و فناوری ایران و با حضور سورنا ستاری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی رونمایی شدند.

حوزه حمل‌و‌نقل

این محصولات به غیر از سامانه پایش سلامت محصولات کشاورزی با هوش مصنوعی و فناوری‌های ژئوماتیک، شامل نرم‌افزار سریع و آنلاین محاسبه سطح زیرکشت برنج و تفکیک نوع پرمحصول و کم محصول، نرم‌افزار سریع و آنلاین محاسبه آشکارسازی تغییرات سطحی، با کاربردهای مختلف، سامانه‌ای برای جمع آوری اطلاعات هواشناسی، میز یک محوره، پایش و تهیه تصاویر هوایی و ماهواره‌ای و نقشه تراز ارتفاعی و کاربری اراضی، طراحی و ساخت دستگاه سنجش اصطکاک روی باند، سامانه کمک ناوبری بصری روشنایی باند، بومی سازی قوای محرکه تمام برقی خودرو و فرستنده دیجیتال تلویزیونی ۳ کیلو وات و موتور مینی توربوجت، روغن هوایی کاربردی در هواپیماهای سبک و فوق سبک، سامانه تماس اضطراری، سامانه مدل‌سازی اطلاعات (مکانی و توصیفی)، ساختمان مبتنی بر فناوری اطلاعات مکانی و نرم‎‌افزار سریع و آنلاین محاسبه شدت و مقدار شوری خاک در هر نقطه و هر زمان از ایران هستند.

وابستگی صنعت حمل‌و‌نقل به هوشمندسازی

ستاری در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های زیست‌فناوری، هوایی، نانو، هوافضا، سلول‌های بنیادی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های دیجیتال و غیره، گفت: « خوشحالم که نوآوری به صنعت خودرو رخنه کرده است اما باید تلاش کنیم صاحب صنعت باشیم نه مونتاژکار. در این صورت است که به متخصص، فناور و شرکت دانش بنیان نیاز داریم. تزریق نوآوری به صنعت خودرو آینده آن را تضمین می‌کند. آینده صنعت حمل‌و‌نقل به هوشمندسازی وابسته است و باید تلاش کنیم پس از برقی سازی، مفهوم هوشمندسازی را در این صنعت نهادینه کنیم. این کار هم با تکمیل زنجیره آن امکانپذیر است.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

منبع: هوشیو