loading...
مجله هوش مصنوعی
ai-admin بازدید : 29 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

اولین وبکم هوش مصنوعی شرکت دل «DELL» چندی پیش رونمایی شد. این محصول که اولین و پرچمدار وبکم‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود و«UltraSharp» نام دارد، کاملا مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی است و از توانایی ضبط تصاویر و ویدئو‌ها با کیفیت ۴K برخوردار است.

همه ما بخشی از نیاز خود به وبکم را از طریق دوربین لپ‌تاپ‌هایمان که در همه سری لپ‌تاپ‌ها موجود بوده، برطرف کرده‌ایم. اما یکی از مشکلات عمده بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، بی‌کیفیت بودن وبکم است. از آنجا که بسیاری از تعاملات حال حاضر ما با دنیای بیرون به محیط مجازی نیز راه پیدا کرده است، نبود یک وبکم قوی و قدرتمند می‌تواند به مشکلی بزرگ تبدیل شود و فکرکردن به یک راهکار مناسب برای این مشکل اهمیت بسیار زیادی دارد. گاهی اوقات پیداکردن لپتاپی که همه نیازهای کاربر را جوابگو باشد و از هر لحاظ ایده‌آل باشد، خود چالشی بزرگ است. گاهی اوقات نیز کیفیت تصویر وبکم لپ‌تاپ بسیار بالاست، اما صدا چندان کیفیتی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود، کاربرانی که دغدغه وبکم را دارند، به فکر تفکیک بخش وبکم از بدنه لپ‌تاپ باشند.

پرچمدار وبکم‌های هوش مصنوعی

شرکت دل که یکی از کمپانی‌های مطرح در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار و رایانه است، در روزهای گذشته، بازار نوآوری و محصولات رایانه‌ای را با ارائه اولین وبکم هوش مصنوعی غافلگیر کرده است. این وبکم که به تنهایی یک ابزار مستقل برای ضبط و ثبت همه رویدادهای ویدئویی است، با فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته است. این ابزار هوشمند با نام  UltraSharp  به بازار معرفی شده و از آنجا که تا پیش از ورود آن، ابزار مشابهی از سوی هیچ شرکتی ارائه نشده، پرچمدار اولین وبکم‌های هوشمند کمپانی «دل» به حساب می‌آید. اولین وبکم هوش مصنوعی دارای قابلیت ضبط بدون توقف همه رویدادها به صورت ویدئو و با کیفیت ۴K است. کیفیت بالای ویدئوهای ضبط شده توسط این وبکم به دلیل بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی در نوع خود بی‌نظیر است.

ساختار اولین وبکم هوش مصنوعی

اولین وبکم هوش مصنوعی به صورت استوانه‌ای شکل و از جنس آلومینیوم gunmetal طراحی شده است. استفاده از آن هم به روش پایدار امکان‌پذیر است و هم ساختاری آهنربایی دارد که می‌تواند روی قسمت بالای مانیتور نصب شود. این ابزار با انعطاف‌پذیری بسیار بالا طراحی شده و بر اساس میدان دید افراد تنظیم می‌شود.

اولین وبکم هوش مصنوعی  UltraSharp می‌تواند ویدیوی ۴K را در ۲۴ یا ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند. لنز دوربین آن در یک محفظه فلزی دیسکی شکل قرار گرفته و دارای میدان دید ۹۰ درجه است، اما می‌تواند تا ۶۵ یا ۷۸ درجه  نیز تنظیم شود. دوربین این وبکم دارای ویژگی‌های تمرکز خودکار، ویژگی ایجاد تعادل روشنایی خودکار و قابلیت ردیابی خودکار چهره در کادر است. به صورتی که می‌تواند صورت کاربر را دنبال و زوم دیجیتالی آن را در کادر متمرکز نگه دارد. هوش مصنوعی این وبکم نیز می‌تواند تصویر را در وسط فریم نگه دارد و سوژه را در مرکز تصویر نشان دهد. لازم به ذکر است که این امکان هم‌اکنون در بسیاری از محصولات اپل از جمله آیپد پرو جدید نیز وجود دارد.

نکته حائز اهمیت درباره این وبکم این است که اولین وبکم هوش مصنوعی دنیا بدون میکروفن بوده و کاربران برای ضبط صدا همراه با ویدئو می‌بایست از گزینه‌های خود کامپیوتر یا میکروفن و هدست مستقل استفاده کنند. شرکت دل، نبود میکروفن روی اولین وبکم هوش مصنوعی را نقص این محصول نمی‌داند و می‌گوید: «معمولا میکروفن‌ها و هدست‌های تعبیه شده در وبکم‌ها، کیفیتی میان‌رده دارند و برای همین است که ما به کاربران پیشنهاد می‌کنیم از میکروفن‌ها وهدست‌های با کیفیتی که به صورت مجزا از وبکم در بازار موجودند استفاده کنند.»

اولین وبکم هوش مصنوعی همراه با یک نرم‌افزار مدیریتی جانبی به بازار عرضه شده که امکان به‌روزرسانی در همه ساعت‌های روز را به وبکم می‌دهد. این به روزرسانی‌ها باعث بهبود کیفیت رزولوشن، کیفیت میزان فریم، بهینه‌سازی تنظیمات سوئیچ تمرکز خودکار و همچنین حالت ایجاد تعادل در رنگ سفید، بین تنظیمات دستی و تنظیمات اسلایدر می‌شوند و از سوی دیگر، ارتقای هوش مصنوعی وبکم برای ایجاد تمرکز مداوم بر روی صورت را میسر می‌کنند.

اولین وبکم هوش مصنوعی شرکت دل مجهز به سنسور ۸.۳ مگا پیکسلی شرکت سونی است. بر اساس اعلام قبلی کمپانی دل، این سنسور از نوع سنسورهایی است که در دوربین‌های مدار بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است در نور ضعیف نیز تصاویر با کیفیت عرضه کند. در حال حاضر، قیمت اولیه این وبکم هوشمند ۲۰۰ دلار است و به زودی در تمامی بازارهای جهانی ارائه خواهد شد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

منبع: هوشیو

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 287
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 554
  • بازدید سال : 7,624
  • بازدید کلی : 33,495