پیش بینی قهرمان یورو 2020 با هوش مصنوعی

 

هوش مصنوعی پس از 40 هزار بار شبیه‌‎سازی مسابقات، دو تیم فرانسه و بلژیک را شانس‌های اول برای قهرمانی یورو 2020 پیش‌بینی کرد!

تیم هوش مصنوعیStats Perform با استفاده از مجموعه اطلاعات و داده‌‌هایی مرتبط با عملکرد تیم‌های حاضر در این رویداد ورزشی پرطرفدار، دست به پیش بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی زده و تیم ملی فرانسه را شانس نخست قهرمانی یورو ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده است. در حال حاضر، مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ به پایان رسیده و ۱۶ تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شده‌اند. در میان همه‌گیر شدن هیجان پیش‌بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰، هوش مصنوعی نیز وارد عمل شده تا با استفاده از الگوریتم‌های علمی و محاسبات پیچیده ریاضی، نتایج این رقابت را پیش‌بینی کند.

تیم هوش مصنوعی Stats Perform در اولین تحلیل خود از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، شانس تیم ملی فرانسه برای کسب عنوان قهرمانی را با ۲۰.۵ درصد، بالاتر از دیگر رقبا اعلام کرد. هوش مصنوعی Stats Perform در جدیدترین به‌روزرسانی خود، شانس قهرمانی فرانسه را ۱۹.۶ درصد اعلام کرده است. اما با وجود کاهش احتمال قهرمانی فرانسه، این هوش مصنوعی همچنان معتقد است شاگردان دیدیه دشان نسبت به دیگر رقبای حاضر در این رویداد، از بخت بیشتری برای تصاحب عنوان قهرمانی برخوردارند.

در اولین پیش بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی، تیم ملی بلژیک نیز بخت دوم تصاحب جام را داشت و اکنون نیز وضعیت برای آن‌‌‌‌ها فرقی نکرده است. اما نکته قابل‌توجه در پیش‌بینی‌های این هوش مصنوعی، جهش انگلستان و افزایش شانس قهرمانی این تیم است. پیش بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی Stats Perform احتمالا بر اساس نتیجه هر مسابقه (برد، تساوی یا باخت) و نیز با تاثیرپذیری از شانس بازار شرط‌بندی و رده‌بندی تیم‌‌‌‌ها بر اساس داده ها و اطلاعاتشان انجام‌‌‌‌ می‌شود. این داده‌‌‌‌ها و شانس و رتبه‌بندی تیم‌‌‌‌‌ها، بر اساس عملکرد اخیر هر تیم و نتایجی که آن تیم در دیدارهای گذشته به دست آورده تعیین‌‌‌‌ می‌شود.

هوش مصنوعی Stats Perform چند معیار را در هر پیش‌بینی خود در نظر‌‌‌‌ می‌گیرد: آنالیز گام‌به‌گام مراحل حذفی، محاسبه احتمال نتیجه هر مسابقه، ترکیب هر یک از گروه‌‌‌‌‌ها، قدرت حریفان و دشواری «مسیر رسیدن به فینال» برای هر تیم، بعضی از معیارهایی است که در پیش‌بینی نتایج هر بازی تاثیرگذار است. هوش مصنوعی Stats Perform Euros Prediction تا اینجا، بازی‌های باقی مانده در سری مسابقات یورو ۲۰۲۰ را ۴۰ هزار بار شبیه‎‌سازی کرده است. این سامانه هوشمند با تحلیل و بررسی نتیجه هر یک از این شبیه‌‎سازی‌‌‌‌‌ها، مدل احتمال پیشرفت را برای هر تیم در هر مرحله از مسابقات به دست‌‌‌‌ می‌آورد تا بر اساس آن، پیش‌بینی‌های نهایی را تخمین بزند.

پیش بینی قهرمان یورو 2020 با هوش مصنوعی

اولین جدول پیش بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی

پیش بینی قهرمان یورو 2020 با هوش مصنوعی

دومین جدول پیش بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی که افزایش شانس انگلستان برای قهرمانی را نشان می‌دهد!

با این توضیحات، بعد از تیم فرانسه، شانس قهرمانی بلژیک با افزایش به عدد ۱۷.۹ درصد، بیشتر از دیگر رقبای این بازی‌هاست. در اولین جدول پیش‌‌‌‌ بینی‌‌‌‌ قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی، بلژیک ۱۵.۷ درصد شانس برای تصاحب جام قهرمانی یورو ۲۰۲۰ داشت. نکته مهم این است که از بین دو تیم بلژیک و فرانسه، تنها یک تیم‌‌‌‌ می‌تواند راهی مرحله فینال قهرمانی شود، چرا که مسیر دو تیم در مرحله نیمه نهایی به هم‌‌‌‌ می‌رسد.

در جدول پیش بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی، اسپانیا نیز که پیش از آغاز مسابقات یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی محسوب‌‌‌‌ می‌شد، در رده سوم این جدول جای گرفته و از ۱۲.۹ درصد بخت کسب عنوان قهرمانی برخوردار است. لاروخا در پیش‌بینی قبلی، ۱۱.۳ درصد شانس برای به خانه بردن کاپ قهرمانی یورو را در اختیار داشت.

پیش بینی قهرمان یورو 2020 با هوش مصنوعی

در حال حاضر، جدول پیش‌‌‌‌ بینی‌‌‌‌ قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی نشان‌‌‌‌ می‌دهد، آلمان با کاهشی اندک، در رتبه چهارم تیم‌های مدعی قهرمانی ایستاده است. آلمان در اولین پیش‌بینی هوش مصنوعی ۹.۸ درصد شانس برای قهرمانی داشت که این احتمال اکنون به ۹.۳ درصد رسیده است. در پیش‌بینی هوش مصنوعی Stats Perform هلند و انگلستان نیز با ۸.۵ درصد شانس قهرمانی، به صورت مشترک در رده پنجم ایستاده‌اند.

نکته عجیب دیگر در پیش بینی قهرمان یورو ۲۰۲۰ با هوش مصنوعی Stats Perform به تیم ملی ایتالیا برمی گردد. شاگردان مانچینی که این رقابت‌‌‌‌ها را با اقتدار آغاز کرده‌اند، در اولین تحلیل Stats Perform با در اختیار داشتن ۷.۶ درصد شانس قهرمانی، در رتبه ششم ایستاده بودند و اکنون با افزایش اندک ۴ دهم درصدی، بخت‌شان برای قهرمانی به ۸ درصد رسیده و به رتبه هفتم جدول پیش‌بینی هوش مصنوعی سقوط کرده‌اند! این اولین‌بار نیست که از هوش مصنوعی در ورزش استفاده می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

منبع: هوشیو